Saga sportului islandez sau cum au facut islandezii din sport o prioritate nationala
8 octombrie 2020Generatia de Aur se retrage! Nici ei nu mai spera!
9 octombrie 2020Mariel Koerhuis, general manager Johan Cruyff Institute: Investiți în educația tinerilor sportivi pentru a avea viitor în sport
În primavara acestui an, RFH Sports&Management a semnat un contract cu Johan Cruyff Institute, devenind astfel partener regional al prestigiosului Institut. Johan Cruyff Institute a fost fondat la inițiativa fostului mare jucator și manager, Johan Cruyff, cu scopul de a extinde aria de cunoaștere și valorificare a resurselor sportului de performanță. Din dorința de a afla cât mai multe despre programele organizate de Johan Cruyff Institute, dar și despre valorile care ar trebui să stea la baza performanței sportive, am stat de vorba cu Mariel Koerhuis, General Manager al JCI.
Hello, Mariel! Pentru început, hai să discutam despre institutul Johann Cruyff și despre programele desfășurate de voi.
Fotbalistul Johan Cruyff era foarte cunoscut în România, dar din păcate Institutul Johan Cruyff este mai puțin cunoscut. Cum l-ați descrie, pe scurt, astfel încât cititorii nostri să aibă o imagine clară a acestuia din urmă?
Institutul Johan Cruyff este rezultatul eforturilor lui Johan de a oferi sportivilor posibilitatea de a avea o pregătire academică în managementul sportului și de a avea o carieră în sport, după retragerea din activitatea sportivă. Institutul a fost fondat in 2002 pentru a servi scopurilor descrise mai sus, dar și pentru a profesionaliza lumea sportului printr-un business management eficient. Implementam viziunea lui Johan de aproape 20 de ani, fiind componenta academică a moștenirii sale. Pregătim atleți, manageri sportivi, dar și profesionști din alte domenii în management sportiv, marketing sportiv, sponsorship, football business și coaching. Cu cât mai calificați sunt profesioniștii din acest ecosistem, cu atât industria ca întreg va funcționa mai bine, iar acest lucru poate fi atins doar prin educație.
La o analiză comparată cu America Latină, pare că Institutul nu are foarte mulți parteneri în Europa de Est. Dacă este corectă observația, este ca urmare a unei strategii sau unui interes scăzut din partea entităților din această parte a Europei?
În ultimii ani am urmat o strategie puternică de expansiune și globalizare. Am început în Olanda cu 35 de studenți, apoi ne-am deschis centrul de la Barcelona. Au urmat cele din Peru, Mexic si Suedia. Este adevărat că prezența nostră în America de Sud este mai puternică ca urmare a cererii din această parte a lumii, dar continuăm să intrăm pe piețe noi cum ar fi Europa, Oceania și Orientul Apropiat. În Europa de Est avem parteneriate B2B cu entități sportive din România (RFH Sports&Management, Sport Advisor, Asociatia George Ogăraru și Sport Business Chain), Moldova ( AFAN Moldova) și Grecia ( Asociația Panelenă a fotbaliștilor). Momentan avem 12 birouri regionale și agenti internaționali, în 13 țări. Și de la 35 de studenți am ajuns la mai mult de 10,000 de persoane care au studiat la Institut, folosind cele trei module de studii pe care le oferim- în campus, online si mixt.
Cum sunt aplicate principiile lui Johan Cruyff în modelul de predare pe care îl folosiți ? Este foarte interesant principiul- Sportul dezvoltă corpul si sufletul. Dezvoltarea corpului este intuitivă dar sufletul?
Rămânem credincioși misiunii noastre, așa cum a fost ea expusă de Johan Cruyff și care l-a definit ca persoană. A fost un o persoană plină de optimism și de bun simț, foarte intuitivă și pragmatică. Aceste valori au fost implementate în modelul nostru operational și au rămas constante. Nu suntem o instituție academică mediocra – profesorii noștri și toți cei cu care colaborăm împărtășesc viziunea conform căreia predarea trebuie să fie provocatoare pentru studenți. Lucrăm cu cazuri practice, cu instituții de sport din întreaga lume și ne motivăm studenții să fie parte integrantă a evoluției pe care industria noastră o cere, zi de zi. Johan obișnuia să spună „Joci fotbalul cu capul”. Picioarele sunt acolo să te ajute. Trebuie să tratezi provocările cu o minte deschisă, anticipativă și să contribui la binele comun. Teoria este necesară pentru a avea cunoștințe dar este cu adevărat utilă atunci când este transpusă în practică. Și acesta este obiectivul nostru: să pregătim studenții noștri dintr-o perspectivă foarte practică, aceea pe care o vor găsi când vor gestiona lumea sportului.
JCI oferă o gamă largă de cursuri – Coaching, Fotbal Business, Sport Management etc. Ce tip de cursuri recomandați pentru un român interesat de acest domeniu și care vrea să-și extindă cunoștințele, având în vedere slaba profesionalizare a industriei locale și veniturile sub media UE?
În funcție de aria în care dorește să-și extindă cunoștințele, aș recomanda să înceapă cu un curs specializat cum ar fi Marketing Sportiv, Managementul Strategic al Organizațiilor sportive sau Managementul Financiar. Altă opțiune este să înceapă cu unul dintre cursurile noastre fundamentale în management sportiv sau football business, cursuri care acoperă conceptele fundamentale ale industriei.
Continuând despre cursuri și specializări și luând în considerare impactul Covid 19, ce domenii credeți ca vor fi foarte căutate în viitorul apropiat?
Covid-19 a afectat toate sectoarele business-ului în diverse grade, dar a și accelerat schimbări care erau deja intuitive și a deschis noi oportunități. Digitalizarea este cu siguranță un trend care deși aducea valoare adăugată de ceva vreme, acum a devenit esențială. eSport este un sector în evidentă creștere și care va avea nevoie de persoane specializate. Inovarea, antreprenoriatul sunt foarte căutate și valorizate în aceste vremuri incerte. De asemenea, analiza datelor și marketingul de conținut, sunt domenii interesante.
Cât de importantă și eficientă este rețeaua Alumni pentru cei care caută job în industria sportului?
Aș spune că este vitală. Networking-ul necesită timp în orice profesie dar având acces la profesioniștii din sport în timpul studiilor și avînd colegi care au făcut deja drumul pe care tu îl parcurgi, poate deschide multe uși. Colaborăm circa 300 de entități sportive – federații, cluburi, companii și agenții – care ne sunt parteneri și cu care dezvoltam conexiuni în interiorul industriei sportive la nivel global.
Pentru a avea succes o companie tânără ca a noastră, care se concentrează pe dezvoltarea tinerilor, care ar fi recomandarea dumneavoastra, in privinta modelului de urmat?
Investiți în educarea tinerilor, pentru a avea o fundație solidă. Este foarte important că instituțiile si entitățile sa fie conștiente de valoarea educației pentru prezentul și viitorul tinerei noastre generații. Faptul că au talent pentru un sport nu ar trebui să-i deturneze de la necesitatea unei pregătiri academice. Protejarea intereselor sportivilor ar trebui să fie responsabilitatea tuturor și organizațiile sportive joacă un rol crucial în acest sens.
Mulțumim pentru amabilitatea de a dialoga!
Și noi vă mulțumim!
Cine este Mariel Koerhuis
- General Manager al Institului Johan Cruyff.
- Responsabil de strategia corporate, relațiile strategice, managementul academic, îmbunătățirea proceselor și planificarea strategică.
- Responsabil de relatiile strategice cu institutiile academice, federatii, companii administrative publice, asociatii sportive internationale.
- Responsabil network & business management al instutiilor academice din intreaga lume: 4 Colegii Cruyff, 3 Academii Cruyff si 5 Institute Cruyff
- Responsabil de planificarea si implementarea programelor de studiu Johan Cruyff Institute
Foto: https://johancruyffinstitute.com; personal profile LinkedIn