BestAL devine cel de-al noualea partener Olympic Junior Plus
18 decembrie 2020Inventarul sportului romanesc
3 ianuarie 2021Valentin Cristescu Marketing Manager Intersport: Indiferent de varsta, traiti si respirati sport, zi de zi!
Strămoșul Companiei Intersport a fost firma franceză La Houtte (Coliba). Înființată în 1924, La Houtte era specializată în producția de echipament pentru mișcarea cercetașilor. În perioada interbelică, producția s-a diversificat, iar producția de bunuri dedicate diverselor sporturi a crescut. Pentru a rezista pe o piață în continuă expansiune, 10 companii naționale europene (din Franța, Olanda, Germania, Austria, Norvegia, Suedia, Danemarca, Elveția, Italia și Belgia) care produceau echipamente sportive s-au unit în 1968, punând bazele uneia dintre cele mai puternice companii producătoare de echipament sportiv – Intersport International Company.
Intersport este prezentă în 44 de țări, deține o rețea de 5.600 de magazine, are 67.000 de angajați și o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de euro (în 2019). Intersport România înseamnă, astăzi, 34 de magazine. Primul magazin a fost deschis în București, în 2004, în Piața Unirii.
Pentru a afla mai multe despre activitățile și proiectele sportive, sociale și educative în care este implicată Intersport România, i-am adresat câteva întrebări domnului Valentin Cristescu, director de marketing al companiei.
Știu că Intersport România a sprijinit, direct, organizarea multor evenimente dedicate sportului și mișcării de masă. Sport to the People (Sportul pentru oameni) este deviza Intersport. Nu știu dacă au fost făcute studii de piață despre evoluția sportului de masă în ultimii ani, dar este observabil un interes tot mai mare al oamenilor pentru mișcare. Faptul că atâția oameni au început să facă mișcare este și un rezultat al dezvoltării pieței de echipamente sportive.
Așa cum o spunea și motto-ul nostru până de curând, Sport to the People, exact asta am încercat să facem: să acționăm în așa fel încât lucrurile să se întâmple rapid, cu ușurință, iar clientul nostru să aibă acces direct la beneficiile acțiunilor noastre. Însă, așa cum retail-ul este un segment extrem de dinamic, iar sportul, rațiunea noastră de a fi, cu atât mai dinamic, ne-am adaptat, urmând tendințele, nevoile și așteptările clienților noștri. De aici, și un nou slogan ce stă în centrul tuturor planurilor noastre: The Heart of Sport.The Heart of Sport a devenit, dacă vreți, mantra noastră, cea care ne definește la nivel global dar și local, direcția pe care o urmăm zi de zi. Este o promisiune a noastră față de lume, ceva ce se regăsește în fiecare dintre noi și peste tot. Pe străzi, pe cărări de munte și pe pârtii. În fiecare echipă și în orice oraș. Are farmecul de a fi extrem de dinamic, în continuă schimbare și evoluție, ce oferă un sentiment de apartenență, încredere și perspective de performanță oricui îi face loc în viața sa. Stă în ADN-ul brand-ului nostru această inimă a sportului, care bate puternic. Echipele Intersport, fie ele în magazine sau la birou, sunt compuse din entuziaști ai sportului, oameni activi și implicați, care trăiesc și respiră sport, în fiecare zi.
Care sunt principalele 3 evenimente sportive în care a fost implicată Intersport România care vă vin în minte, care vă sunt cele mai dragi?
Este foarte greu să numesc doar dintre evenimentele pe care le susținem. Cu siguranță va interveni și subiectivismul pentru că, participând la ele, fără să vreau, fac asta. Fiecare cursă reprezintă o experiență și o cursă de trăiri. Dacă ar fi să fac o listă, probabil aș începe cu Semimaratonul Brașov INTERSPORT, pentru că a fost primul eveniment căruia ne-am alăturat și pentru că este o experiența frumoasă în sine. Retezat Skyrace INTERSPORT este, de asemenea, o experiență pe un vârf de munte pe care n-ai cum să n-o treci pe lista de preferate. Nu în ultimul rând, aș aminti un triatlon, pentru întreaga lui complexitate și caracterul aparte, H3ro din Mamaia.
Care sunt evenimentele dedicate sportului de masă și mișcării pe care Intersport le-a organizat in Romania?
The Heart of Sport este despre a fi cât mai aproape de fiecare comunitate. De aceea, noi susținem, mai degrabă, aceste evenimente, nu le organizăm. Astfel, comunitatea respectivă își continuă tradiția, dar în cadrul unor evenimente de calitatea superioară.
Cum considerați că pot fi promovate mai eficient sportul de masă și mișcarea?
Cu siguranță este necesară o strategie naționala în direcția educației sportive. Sportul trebuie integrat. Politicile publice trebuie să includă atât incurajarea activă la practicarea sportului, amator și pro, cât și construirea unei infrastructuri sportive.
Mai toate companiile mari au departamente/structuri care se ocupă de implementarea unor programe dedicate creșterii responsabilității sociale. Este vorba de așa numitele departamente de CSR (Corporate Social Responsibility), prin care companiile derulează programe de interes pentru societate.
Există un departament de acest tip în organigrama Intersport România? Ne puteți oferi detalii despre această structură?
Departamentul de CSR este unul regional. Pe plan local, încercăm să susținem cât mai multe asociații din diverse domenii. INTERSPORT este un membru activ al amfori BSCI și se angajează, alături de furnizori și producători, în îmbunătățirea standardelor de lucru din cadrul lanțului de aprovizionare. Codul de conduită BSCI amfori face parte integrantă din acordul comercial pe care INTERSPORT îl încheie cu toți partenerii de afaceri. Ne-am angajat, de asemenea, să reducem impactul asupra mediului, motiv pentru care INTERSPORT, împreună cu alți parteneri din industrie, s-a alăturat programului amfori BEPI, care oferă instrumente de monitorizare ce vizează 11 domenii de performanță de mediu.
Care sunt principale proiecte de creștere a implicării, a responsabilității sociale pe care Intersport România le-a pus în practică în ultimii ani?
INTERSPORT România este un susținător constant al Asociației Gladiatorii, încurajând promovarea sportului în zonele defavorizate. De asemenea, odată cu înlocuirea pungilor din plastic cu cele din hârtie, am facut un parteneriat cu cei de la Let’s Do it Romania. Mai mult, avem – în oferta noastra – din ce în ce mai multe produse produse din materiale reciclate. Multe articole realizate sub mărci distribuite exclusiv la INTERSPORT oferă soluții durabile fie în ceea ce priveșe materiea primă, tehnologiile folosite sau procesele de producție din spate.
Ce teme sensibile pentru societatea noastră v-au atras atenția? Care sunt proiectele cu mesaj social pe care ați dori să le implementați în perioada următoare?
Teme sensibile sunt foarte multe. Aceasta este o problemă regională, dar și mai mult, locală. Desigur că ne dorim să ne implicam cât mai mult și în cât mai multe cauze. Totodată, îmbunătățim și consolidăm parteneriatele existente deja și încercăm să găsim soluții cât mai bune pentru viitor.
Intersport International sponsorizează unele cluburi franceze de fotbal importante, așa cum sunt Olympique Marseille, OSC Lille și Amiens. În trecut, Intersport International a fost sponsor al Federației Europene de Handbal (EHF/FEH). Clubul de handbal HC Barcelona (a purtat denumirea de Barcelona Intersport) a beneficiat de susținere din partea companiei pe care o reprezentați.
Aveți în plan sponsorizarea unor cluburi de fotbal din România? Care ar fi argumentele strategiei?
Momentan nu avem nimic în plan legat de sponsorizarea unui club de fotbal. Suntem în contact cu diferite cluburi dar, deocamdată, nu s-a concretizat nimic în direcția unui parteneriat.
Ce alte sporturi intenționați să susțineți? Este și handbalul printre ele?
Ne dorim să susținem toate sporturile. Iar handbalul este în pole position. Pe plan global, suntem sponsorii Campionatului de Handbal Feminin și vom susține echipa națională în această ediție.
Vă veți implica în organizarea in Romania a unor evenimente sportive cu participare internațională?
Noi suntem deschiși la orice tip de colaborare. În Mamaia, spre exemplu, am fost parteneri la o etapă din Campionatul European de Triatlon.
De-a lungul anilor, ați colaborat cu multe instituții și organizații implicate în dezvoltarea sportului. Ați susținut și sponsorizat Fundația Olimpică Română, printre altele. Intersport a avut un parteneriat cu Federația Română de Tenis.
Care sunt principalii parteneri instituționali ai Intersport România?
În momentul de față nu avem un partener instituțional în România, însă suntem în discuțiii și aproape de foarte mulți dintrei ei.
Dupa vanzarile intregistrate de Intersport in Romania, ne puteti spune care este preferinta romanilor in ordinea sporturilor practicate?
Traim un an diferit, un an în care sporturile de echipa sunt din ce în ce mai puțin practicate sau practicate în condiții atipice, în vreme ce altele au luat avânt, ca de exemplu, alergarea și drumețiile. Acum rămâne de văzut ce ne va rezerva viitorul. Suntem inima sportului, care bate puternic și vrem să-i ajutăm pe oameni să își găsească drumul într-acolo, arătându-le că Inima sportului nu este doar pentru elitele pe care le văd la televizor. Este de asemenea despre lucrurile incredibile care se întâmplă chiar lângă ei.
Daca ne-am referi la o situație de normalitate, facând excepție de contextul actual, un top al preferințelor românilor în materie de sport ar curpinde, în ordine, alergarea, fotbalul și apoi fitnessul. Ar mai fi de menționat și sporturile de sezon, bicicleta și schiul.
Daca ar fi sa sintetizati in cateva cuvinte un indemn la practicarea sportului care ar fi acestea?
Încurajez toate sufletele pline de energie, cu pasiune pentru sport să nu renunțe la miscare. Conduși de performanță, concurența și nevoia constantă de a deveni mai buni, suntem aici cu asistență și sfaturi pentru a se autodepăși. Fie că sunt tineri sau în vârstă, trăiti și respirati sport, zi de zi!
Daniel Rucareanu
Editor RFH Sports&Management